Tuesday, March 3, 2009

perempuan dari sarawak - syikin musa


aku syak sikin musa pelajar paling jauh sekali dalam batch 1992. dia orang sarawak. tak silap aku tak ada orang sabah atau anak polis filiphina dapat belajar kat mrsm pdrm masa batch 1992. kalau ada sila kasi tahu. aku rasa memang syikin paling jauh sekali kedudukan georgafi rumahnya. dengar cerita syikin ada kat sarawak dan kahwin sama orang semenanjung. gambar kat atas ni aku rasa gambar suami dia. memang sah syikin lepas ni duduk semenanjung.

7 comments:

ashikin said...

hehe.. a'ah aku la tu, budak paling jauh datangnya.. meh kita belajar sejarah.. klu tak silap aku, kuota utk pelajar sarawak & sabah pd tahun '92 adalah 4 org (2 each la).. so sepatutnya aku ni dtg berteman tapi budak laki tu (francis) terima offer g penang free school so offer pulak kat azezul (neighbour aku kat kem batu kawa), tapi azezul pun tolak, terima offer g mckk.. jadi, tinggallah aku keseorangan.. hehe.. waktu tu ada sorg dari sabah, nazreen bt tajul ariff tapi dia bkn asal org sabah, ayah dia keje kat sabah time tu.. begitulah adanya.. jadi klu nak diikutkan, memang aku la pelajar paling jauh.. hehehe...

tu gambar aku ngan suami masa ramah mesra hari raya kat tempat keje..

ashikin said...

aku tak pasti samada korang masih ingat lagi tak, waktu kita dah abis exam PMR, kita ada perjumpaan dgn pengetuan, En. Halim, kat DSG.. waktu tu, pengetua kita ingatkan kembali saat2 masa kita belajar kat maktab.. abis sorg2 dia sebut perangai kita mcm mana waktu tu..

utk aku, dia ada cakap, aku sorg yg hati batu, sebab w/pun dtg dari jauh, tapi on da day masa ayah aku nak balik lepas selesai pendaftaran, aku boleh rilek lagi, takde setitik pun airmata yg jatuh (chewahh).. pastu dia tgk aku selamba je mcm xda apa berlaku.. sbb tu en.halim panggil aku hati batu.. hehehe...

Azuan said...

Ko memang hati kering la shikin. Aku yang macho x berapa macho ni pun menangis sorang2 sambil beratur kat DSG belajar nyanyi lagu maktab pasal parents dah balik KL... Tak pernah lagi aku berpisah jauh2 ngan family, aku sorang je lak tu adik-beradik yang pernah masuk asrama penuh ni. Huhu.. Tapi aku sedih tang tu je... Bila dah dapat geng x ingat nak balik umah dah... Ahaks...
Tapi kalau cerita pasal homesick ni, bebudak blok B mesti x blh lupa punya ngan member kita sorang tu, kampung penang je tapi blh meraung2 rindu kat famili tetiap malam sampai melekat nama glamer dia (tak nak sebut tapi semua orang tau... ahaks).
Mat tiara lak nak lepaskan rindu kat family sampai asyik melalak je dengan lagu tiara dia... Weii... orang nak tidola... ;)

alizamarwa said...

hahahah...member yg dok meraung2 dak penang tu mat J la kan...hahahhahaha...tak pasal2 glamer..kira dak2 pompuan masa tu mmg ganaz la...hahahhahaha....ada la yg homesick..ingat tak si norina norian....hmmm.....jap jer ngan kita..nangis2 nak balik....last2 kuar....hmmm...sabo jerlah...

Azuan said...

Sorry aku x perasan yang ko ada reply kat post ni? Norina ni yang anak Norian Mai tu ke? Kalau x silap aku bukan setakat Norina menangis2 nak keluar, lepas dia keluar, ada mamat menangis2 menonggeng2 sebab frust... Siapala mamat tu ya...

Anonymous said...

azong, norina yg shila kata tu memang anak norian mai.. kejap je dia kat maktab dulu.. pasal yg frust menonggeng tu, aku tau sapa dia.. klu tak silap nama dia ahmad shahrizan rawi (klu x silap la) a.k.a. bontot i#*k.. hahaha.. jahat nya aku..

Anonymous said...

shila, budak pompuan memang brutal giler time tu.. hehe.. ko pun apa kurangnye..